Володимир Дохленко: «Сучасні технології дозволяють видавити із ЦОДу 200% ефективності»
PCWeek/UE: Як змінився ландшафт ринку інфраструктури ЦОД за останні 5 років? Міграція бізнесу в хмару, багатий «банкопад» (адже в кожному банку був свій ЦОД), інфляція, пандемія коронавірусу та локдауни — всі ці фактори напевно вплинули на стан індустрії?
Володимир Дохленко: Об’єктивно проектів поменшало: будівництво ЦОДів перестало бути масовими, як це було 7-10 років тому. Водночас зросли вимоги до якості кінцевого результату. Наприклад, у нас зараз багато проектів, де ми, відповідно до вимог замовника, зобов’язуємося забезпечити необхідний коефіцієнт PUE (Power usage effectiveness), гарантуємо підтвердження надійності проектних рішень сертифікацією UPTIME. Також зросли вимоги до потенціалу подальшого розширення та можливостей модернізації.
Зараз ми маємо проекти побудови датацентрів у двох великих банках, які проходять сертифікацію Uptime Institute. Причому в одного із замовників проектна документація вже сертифікована у відповідність до рівня Tier IV — вперше в Україні. Наступний етап – сертифікувати вже збудований майданчик.
Тобто, резюмуючи, кількість перейшла в якість — ЦОДів поменшало, але вони стали більш технологічними та раціональними, а замовники починають чітко розуміти, що будівництво датацентру — дуже відповідальне завдання, тому вибір кваліфікованих інтеграторів та надійного вендора є ключовим фактором успіху проекту.
PCWeek/UE: минулий рік був успішним для регіонального офісу APC by Schneider Electric?
В. Д.: Рік був досить успішним для бізнесу, компанія демонструє зростання за всіма категоріями продуктових лінійок.
Основні драйвери зростання – захист технологічного обладнання, Edge рішення, тобто продукти для крайових інфраструктур. Було реалізовано низку цікавих проектів ЦОД, включаючи контейнерні рішення, рішення щодо управління інфраструктурою на базі EcoStruxure. Сегменти наших замовників досить широкі: це фінанси, телеком, промисловість та державний сектор.
Кваліфікація наших спеціалістів досить висока, за потреби наша українська команда здатна брати участь у розробці проектів на сотні мегаватів. Унікальність Schneider Electric – це синергія традиційного ІТ, енергетики, автоматизації, що значно спрощує реалізацію комплексних рішень, дозволяючи отримувати максимально технологічні та енергоефективні рішення. Ми розраховуємо, що спільно з нашими партнерами ми зможемо бути надійною основою для створення будь-яких амбітних проектів світових WEB, ІТ-гігантів у разі їхньої готовності інвестувати в Україну.
PCWeek/UE: Що можете сказати про ваших партнерів: як змінилася їхня кількість та якість за останні роки?
В. Д.: Кількість партнерів стабільно висока і навіть зросла, за рахунок появи нової категорії партнерів з електротехнічної сфери. Ми є частиною Шнейдер Електрик та прагнемо запропонувати всі можливості компанії нашому партнерському каналу.
Зі загальних тенденцій, з’явилося таке поняття як фокусна спеціалізація партнерів. Якщо раніше вони були більш універсальними, то сьогодні більшого успіху досягають партнери, які зосереджуються на певних завданнях. Наприклад, будують датацентри або займаються лише охолодженням. Ринок стає більш вимогливим до рівня компетенцій, тому партнери намагаються формувати певну ключову спеціалізацію.
Наша оновлена партнерська програма спрямована на розвиток партнерів різного рівня, що дозволяє йому розвиватися динамічно. Ми запровадили низку нових спеціалізацій для партнерів, наприклад, є вузькі спеціалізації з Edge, Software, натомість залишилися традиційні широкі спеціалізації з ЦОД та звичайних продуктів.
PCWeek/UE: Як проводилася робота з партнерами під час пандемії?
В. Д.: Розвиток партнерських компетенцій – наше стратегічне завдання. Компанія дуже швидко переключилася на онлайн-навчання: ми підготували низку курсів щодо нових продуктів і системно їх проводили. Спочатку цікавість до онлайн-курсів була великою, але тенденція спаду також почала простежуватися — людям напевно захотілося все ж таки особистого спілкування… 🙂
Ми, безумовно, плануємо знову розпочати проводити масштабні партнерські конференції у звичному офлайн-форматі, як тільки це стане можливим.
PCWeek/UE: В останні роки знову виник запит на використання в датацентрах рідкого холодоагенту, що підводиться безпосередньо до джерела тепла. Минулого кварталу Schneider Electric у співпраці з Iceotope та Avnet випустила спеціальну модель серверної стійки NetShelter, розраховану на використання Системи рідкого охолодження (СРО). Як вважаєте, стійки СРО будуть завжди нішевим продуктом або через 5-10 років стануть масовим компонентом ЦОДів?
В. Д.: Компанія дуже багато інвестує у перспективні розробки. Відомо, що рідинне охолодження дозволяє відводити до 100 кВт на стійку. Прогрес йде дуже швидко і наші замовники та партнери мають бути впевнені у завтрашньому дні, отримуючи від нас найсучасніші та найтехнологічніші рішення.
PCWeek/UE: Нерідко виникає ситуація, коли ЦОД, створений, скажімо, десять років тому, не був розрахований на такі обсяги ІТ-навантажень, із якими йому доводиться стикатися сьогодні. Що можуть зробити компанії для модернізації «малою кров’ю»?
В. Д.: Якщо ЦОД побудований грамотно, то в нього спочатку закладено великий модернізаційний потенціал. Взагалі, у наших замовників часто виникають завдання удосконалення інфраструктури, і зазвичай їх завжди вдається вирішити після обстеження існуючої інфраструктури, за допомогою різних рекомендацій, часто це прості конструктивні зміни, наприклад, для покращення повітряних потоків, оптимізація параметрів, розподілу навантаження та ін. до відчутного ефекту. У цьому плані хорошим засобом є EcoStruxure IT Advisor, спеціальне ПЗ, яке дозволяє змоделювати поточну картину ЦОД для оптимізації ресурсів, обліку, планування розширення і дозволяє побудувати наочну перспективну модель ЦОД для розуміння подальшого розвитку.
Поєднання сучасних технологій, грамотного проектування та спеціалізованого ПЗ дозволяють вичавити з ЦОДу, умовно кажучи, 200% ефективності. Тобто навіть з урахуванням стрімкого розвитку бізнесу можливостей для модернізації датацентру вистачає на десятки років уперед.
PCWeek/UE: Що важливіше для успіху: продукт чи маркетинг?
В. Д.: Є добрі продукти, про які ніхто не знає. І є продукти, просування яких дозволяє короткочасно підняти продажі до небес, але коли виявляється, що якість або споживчі характеристики не відповідають, збут різко падає. Я вважаю, що тут важливо збалансувати технологічність та правильне донесення переваг та продукту до кінцевого замовника.
PCWeek/UE: наскільки складно зараз конкурувати на ринку?
В. Д.: АРС традиційно займає лідируючі позиції на ринку, завдяки високій якості, доступності різних лінійок продукції, високому рівню технічної та сервісної підтримки та оптимальної вартості. Наш продуктовий ряд постійно розширюється, щоб дотримуватися мінливих вимог ринку та забезпечувати конкурентні переваги нашим партнерам.
З’явилося багато недобросовісних постачальників азіатської продукції, які часто спотворюють реальні технічні параметри устаткування. У результаті страждає кінцевий замовник – збільшуються його щорічні операційні витрати, не забезпечується необхідний функціонал у повному обсязі. Все це змушує замовника більш інтенсивно утилізувати свій технічний персонал, службу експлуатації для додаткової перевірки задля уникнення подібних ситуацій.
PCWeek/UE: Які ваші прогнози щодо бізнесу APC by Schneider Electric на поточний та наступний роки?
В. Д.: Ми прогнозуємо, що продажі зростатимуть, причому двозначними цифрами на рік. Поки що динаміка продажів підтверджує наші прогнози, ми випереджаємо раніше намічені показники. Наша перевага в тому, що ми можемо запропонувати обладнання відповідно до будь-яких вимог замовника. Фокусно під конкретне завдання ми вибираємо оптимізовані рішення. Говорячи про бюджетні рішення, наприклад, хочу згадати однофазні та трифазні ДБЖ серії Easy. Зараз вони дуже популярні в Україні, закриваючи нішу бюджетних ДБЖ.