GlobalLogic: як забезпечити стійкість бізнесу під час війни
Впродовж декількох тижнів після лютневого вторгнення компанія GlobalLogic вийшла на показник продуктивності роботи команд 98% і утримує його на цьому рівні зараз, в умовах енергетичної кризи. Цього вдалося досягти завдяки комплексному підходу до забезпечення фахівців компанії: починаючи від простих побутових речей і до організації фінансових процесів. GlobalLogic поділились своїм підходом та кроками по збереженню ефективності бізнесу та фахівців.
За підсумком 2022 року IT-галузь продовжує розвиватись, створювати нові робочі місця, залучати нові проєкти та інвестиції. За цей період IT-компанії принесли в економіку України 7,35 млрд долл. експортного виторгу. Більшість технологічних компаній забезпечують безперервність бізнес-процесів та зберігають продуктивність на рівні 85-90%. Так GlobalLogic досягли й наразі утримують продуктивність роботи на рівні 98%.
«Забезпечення безперервності бізнесу – це комплексний процес, у якого дуже багато складників. Не варто думати, що встановлення генератора та точок доступу до інтернету вирішують всі питання з роботи команд. Наша ефективність побудована на всіх рівнях робочого процесу. Ми заздалегідь мали план дій та функціонування бізнесу, й відповідно до цього плану дій були залучені побутові, інфраструктурні та фінансові бекапи, які дозволили з мінімальною втратою в часі відновити роботу після початку війни», – повідомив Ігор Костів, молодший віцепрезидент з інжинірингу GlobalLogic.
У GlobalLogic обрали підхід, коли офіси забезпечені усім необхідним та стали своєрідними фортецями для спеціалістів компанії. Разом з тим, аби уникнути залежності від інфраструктури міст, компанія забезпечила всім необхідним фахівців та поза межами офісів. Люди – найважливіший актив та цінність кожної IT-компанії, а тому забезпечення домівок чи хабів фахівців, віддалених від офісу, гарантувало і вищу фізичну безпеку, і енергонезалежність.
Організація роботи в офісах та віддалено
- Облаштували офіси-фортеці у Києві й Львові та забезпечили фахівців, віддалених від офісу. Офіси у Києві та Львові містах доступні для інженерів та їхніх родин 24/7, як своєрідні пункти незламності. У них є світло, зв’язок та всі необхідні побутові умови. Але водночас із цим відбулося забезпечення необхідним обладнанням та комунікаціями окремих фахівців та команд, яким зручніше працювати віддалено. В офісах забекапили всі важливі речі – процеси, технічне обладнання, засоби зв’язку. Для релокованих спеціалістів відкрили 10 мініофісів в центральних та західних регіонах України. Така децентралізація дала змогу максимально знизити залежність роботи від перебування в офісі.
- Забезпечили генераторами офісів та засобами живлення – всіх фахівців. Для придбання належного генератору в офіси був визначений рівень енергоспоживання кожного хабу. В залежності від цього розраховувалась потужність пристрою та необхідна кількість пального для його роботи. Для стабільного постачання палива були укладені спеціальні контракти з вендорами. Також компанія допомогла фахівцям придбати індивідуальні засоби живлення.
- Постійно інформуємо про можливості лишатись на зв’язку. Крім надання обладнання фізично, компанія регулярно ділиться із фахівцями порадами щодо найкращого забезпечення зв’язку на місцях. Наприклад, щоб користуватись роутером вдома під час відключень енергії, слід дізнатися у провайдера, чи присутнє резервне живлення критичних вузлів та обладнання в будинку. Також має значення наявність оптоволоконної кабельної мережі й використання технології PON (Passive optical network). А корисним доповненням до генераторів можуть стати стабілізатори напруги. В GlobalLogic вибирали ці пристрої з урахуванням рівня напруги кожного конкретного генератора та наявністю технології подвійного перетворення. Також компанія наполегливо рекомендувала фахівцям не використовувати замість спецобладнання автомобільні батареї, які є джерелом вибухонебезпечного водню, створювала відео з порадами підключення генератору, підключення Starlink, чи вибору зарядних станцій.
Інфраструктура та комунікації
- Визначення із замовниками можливих ризиків змін в термінах виконання замовлень. Під час роботи із партнерами, важливо було заздалегідь проговорити та зафіксувати дедлайни, передбачити вузькі місця у їх виконанні. Варто також брати до уваги поради місцевої влади та керуватися у своїх діях офіційними джерелами інформування.
- Бекап усіх інформаційних систем. Сучасні IT-розробки – це комплексні й складні рішення, що містять великі обсяги даних. Їх втрата може додати до дати кінцевого дедлайну проєкту декілька місяців, а в деяких випадках – навіть років. Тому GlobalLogic забезпечили безпеку інформаційного потенціалу: усі ключові масиви даних були перенесені з власних дата центрів в Європу та на хмарні сховища.
- Крім облаштування робочих приміщень генераторами та Starlink, GlobalLogic підтримує постійну двосторонню комунікацію зі своїми фахівцями та збирає зворотний зв’язок від них. Інженери завжди мають доступ до інформації від компанії та відео, наприклад, як обрати генератор чи підключити Starlink.
Фінансова стійкість
Автоматизація фінансового документообігу та зрозумілі алгоритми взаємодії з партнерами. Завдяки плану дій щодо фінансування на випадок кризової ситуації команда GlobalLogic мала резерв обігових коштів та ефективно взаємодіяла з банками. Така підготовка допомогла отримати масштабне фінансування від акціонерів і менеджменту вже в перший день повномасштабного вторгнення. Кошти були спрямовані на підтримку інженерів та їхніх сімей. У результаті роботи команди фінансів були проведені понад 20 тис. платежів протягом перших 3 днів війни.
Адаптація до блекаутів та проблем з інтернетом. Майже всі фінансові процеси GlobalLogic проходять онлайн, тому було критично важливо мати стабільне живлення та зв’язок. З огляду на це компанія забезпечила спеціалістів з фінансів альтернативними джерелами електроенергії, провела додаткові лінії інтернету. Також для підтримки безперервності бізнес-процесів і своєчасного подання звітності був створений дублюючий бухгалтерський відділ за кордоном.