Дослідження Canalys: Китай є основним драйвером ринку носимих гаджетів

Згідно з даними аналітичної агенції Canalys (зараз входить до складу компанії Omdia), глобальні поставки носимих гаджетів, таких як фітнес-браслети та смартгодинники, у минулому році досягли 193 мільйонів одиниць, що на 4% більше порівняно з 2023 роком. Цей сегмент світового ІТ-ринку демонструє помірне зростання вже другий рік поспіль, і аналітики прогнозують збереження подібного тренду в майбутньому.
Однак, ситуація в різних регіонах світу відрізняється. У регіонах EMEA, Великому Китаї та Латинській Америці спостерігається значне зростання поставок носимих гаджетів (+15%, +19% і +21% відповідно), тоді як в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні (без Китаю, але з Індією) та Північній Америці, навпаки, зафіксовано спад – на 11% та 8% відповідно.
Минулий рік чітко показав насичення ринку розумних годинників та фітнес-браслетів в Індії та США. В Індії, де популярні недорогі пристрої (96% продажів приходиться на базові моделі), та в США ринок майже вичерпав себе. Проте, в Китаї попит на такі гаджети продовжує зростати, і зараз на цю країну припадає 30% світових поставок. Аналітики підкреслюють, що половина всіх поставок носимих пристроїв в Китай припала на останній квартал року. Це пов’язано з кількома факторами: наближення свят, державні субсидії на високотехнологічні товари та оновлення продуктових лінійок популярними брендами.
Економічна нестабільність змушує споживачів носимих пристроїв переглянути свої пріоритети, що впливає на тенденції ринку. У 2024 році спостерігається:
- Зростання сегмента базових смартгодинників (basic watch) на 8%, після значного стрибка на 25% у 2023 році.
- Відновлення популярності базових фітнес-браслетів (basic band) після тривалого спаду, з приростом у 7% у третьому кварталі та 49% у четвертому кварталі минулого року.
Споживачі, прагнучи заощадити, все частіше звертають увагу на ще більш мінімалістичні пристрої, ніж фітнес-браслети, такі як розумні кільця та персні.


Аналітики Canalys прогнозують, що у 2025 році збережуться тенденції, які спостерігалися в попередньому році: ринки, що вже досягли зрілості, будуть перебувати у стагнації, тоді як ринки, що розвиваються, й надалі зростатимуть, переважно завдяки збільшенню поставок бюджетних пристроїв.