Опитування: що говорить бізнес про використання ШІ в робочих проектах
Штучний інтелект вже довів свою користь в різних галузях, автоматизуючи процеси та пропонуючи прогнозні дані. Для компаній, які прагнуть залишатися конкурентоспроможними, можливості GenAI мають вирішальне значення. Керівники компаній повинні визнати потенціал штучного інтелекту для переосмислення галузі, одночасно сприяючи культурі експериментів, навчання та перекваліфікації, щоб використовувати його переваги.
У звіті Work Trend Index Report 2024 зазначається, що 2024 — це рік впровадження штучного інтелекту, і 75% працівників вже регулярно використовують його на роботі. Однак багатьом компаніям все ще не вистачає стратегії штучного інтелекту, що змушує співробітників використовувати власні інструменти в роботі — практика, яка викликає занепокоєння щодо безпеки даних. Щоб організації могли безпечно використовувати штучний інтелект, вони повинні інвестувати в інструменти штучного інтелекту, надані компанією, підкріплені надійними навчальними програмами для забезпечення безпечного та надійного використання.
Штучний інтелект вирівнює правила гри для великих і малих компаній
Колись головною відмінністю між великими та малими компаніями був доступ до передових технологій та кваліфікованої робочої сили. Тепер штучний інтелект є широко доступним, доступним для організацій будь-якого розміру. Опитування Microsoft щодо впливу Copilot, одного з її флагманських інструментів штучного інтелекту, підкреслює це: компанії — незалежно від їхнього масштабу — вже бачать зростання продуктивності завдяки інтеграції штучного інтелекту.
Зокрема, компанії в таких галузях, як фінанси, FMCG, енергетика, телекомунікації та розваги, вже використовують інструменти штучного інтелекту для покращення операцій та звільнення співробітників від адміністративного тягаря.
Інструменти ШІ звільняють час для стратегічного мислення
Згідно з опитуванням Microsoft, 70% користувачів повідомляють про підвищення продуктивності. У фінансовому секторі, який традиційно витрачає багато часу на аналіз і підготовку звітів, потенціал штучного інтелекту величезний. Наприклад, у банку Absa спостерігається значне скорочення часу підготовки звітності. Перегляд та аналіз документів Центрального банку — колись це було багатогодинне або навіть багатоденне завдання — тепер можна виконати всього за 20 хвилин.
В Україні MODUS X, IT-компанія диверсифікованого енергетичного холдингу Групи ДТЕК, запустила пілотний проєкт із впровадження рішення Microsoft 365 Copilot. Попередні результати показують, що 71% користувачів повідомляють про швидше виконання завдань, що призводить до економії часу до 25% на рутинних операціях. «Copilot значно оптимізував наші робочі процеси. Забезпечуючи швидкий доступ до аналітики та автоматизуючи рутинні завдання, ми підвищили продуктивність нашої команди та покращили наше стратегічне планування. Він став важливим інструментом для досягнення бізнес-цілей Офісу з відновлення енергетичної інфраструктури». Олексій Поволоцький, керівник Офісу відновлення енергетичної інфраструктури ДТЕК.
Компанія EPAM швидко адаптується до нових технологій. Вони впровадили інструменти на основі штучного інтелекту у свою повсякденну роботу, освоюючи технології, які пропонують клієнтам. Олександр Барадинцау, віце-президент з управління обліковими записами EPAM, заявив: «Штучний інтелект сьогодні схожий на хмарні технології свого часу; Всі про це говорять, але не всі розуміють, що можливо. Наш досвід роботи з Copilot дозволяє нам розгадати таємницю штучного інтелекту для наших клієнтів, які можуть навіть не бути за своєю суттю орієнтовані на технології».
Даніель Іванов, директор з корпоративних ІТ платіжної платформи Paysafe, поділився, що Copilot допомагає його IT-команді готувати технічну документацію, агрегуючи контент з різних джерел: «Наша IT-команда використовує Copilot у Word для підготовки технічної документації. Вони посилаються на різні документи, а інструмент об’єднує інформацію в один акуратний текст. У порівнянні з підготовкою документації з нуля або пошуком інформації вручну, з Copilot наша IT-команда економить від 10% до 50% часу».
Такі завдання, як складання бюджету, в яких беруть участь великі команди та складні дані з кількох джерел, також виграли від ефективності на основі штучного інтелекту. Мерт Яйчіоглу, фінансовий директор Enerjisa Üretim, провідної турецької енергетичної компанії, підкреслив покращення, заявивши: «Що дозволило нам з ШІ, так це прискорити наші процеси підготовки продукції, наприклад, скоротити час підготовки презентації бюджету на 60%».
Співробітники мають бути готові тестувати та вчитися
Одна з поширених помилок полягає в тому, що співробітники повинні бути експертами зі штучного інтелекту, щоб отримати вигоду від таких інструментів, як Copilot. Насправді дизайн штучного інтелекту стає все більш інтуїтивним, вимагаючи лише готовності тестувати та вчитися. Дослідження Microsoft показало, що 79% ранніх користувачів заявили, що штучний інтелект зменшує тягар адміністративних завдань.
«Ми почали автоматизувати майже всі раніше ручні процеси. Якщо процес не можна автоматизувати, ми розглядали можливість його повного видалення», – прокоментувала Кароліна Мітрашевська, віце-президент правління Nest Bank. Усвідомлюючи важливість цифрової інфраструктури, Nest Bank спочатку інвестував у хмарну інфраструктуру та управління даними, щоб забезпечити плавне та ефективне розгортання штучного інтелекту.
Для таких компаній, як Motor Oil Group, лідер в енергетичному секторі Греції, інтеграція штучного інтелекту в повсякденну діяльність спростила раніше тривалі завдання. «Ми використовуємо штучний інтелект для прогнозування енергії, виробленої нашими сонячними та вітровими парками, що має важливе значення для підтримки нашого бізнесу з відновлюваної енергетики. На нашому нафтопереробному заводі ми використовуємо штучний інтелект для виявлення потенційних збоїв у нашому обладнанні, що економить нам тисячі євро щомісяця», – прокоментував Джейсон Сиротідіс, IT-менеджер з роздрібної торгівлі та нових технологій Motor Oil Group.
Оскільки штучний інтелект продовжує розвиватися, його застосування виходить за рамки автоматизації. Його справжня сила полягає в прийнятті стратегічних рішень, забезпеченні персоналізованого досвіду клієнтів і наданні прогнозної аналітики.
Перші користувачі демонструють, як штучний інтелект може зменшити витрати, підвищити продуктивність і стимулювати інновації. Протягом усієї історії прогнози про масову втрату робочих місць через технології не враховували ширшої картини: нові сектори та ролі постійно з’являються в міру прогресу інновацій. Виклик полягає не в ліквідації робочих місць, а в тому, щоб допомогти галузям і людям адаптуватися до цього зсуву.
Наступним рубежем є забезпечення безпеки бізнесу під час використання цієї сили. Керівники повинні приділяти першочергову увагу надійному управлінню штучним інтелектом і безпеці даних, гарантуючи, що обіцянки штучного інтелекту поєднуються з пильністю щодо захисту конфіденційної інформації.